Aktuelt

Aktuelt

Jeg jobber nå med å bygge opp kommunikasjon for flere nystartede virksomheter. Et viktig hjelpemiddel i dette arbeidet er å utarbeide en innholdsplan. Det er et styringsverktøy som viser hvilket innhold som skal produseres, når, hvor og evt av hvem. I praksis er det en slags kalender og strategi i ett – og kan brukes på mange områder.

Det er hyggelig å se at NUPI (Norsk utenrikspolitisk institutt) fremdeles ivaretar sitt informasjonsoppdrag om internasjonal politikk. Hvor hender det? som er ment for lærere og elever i videregående skole nå blitt utgitt i over 60 år. I dag i digital versjon, selvfølgelig.

Arendalsuka nærmer seg, med et imponerende program på hele 2 333 arrangementer om alt fra politikk og teknologi til kultur og samfunnsliv. For å gjøre det litt enklere å navigere i mylderet, har jeg satt sammen en oversikt over arrangementer som kan være spesielt relevante for kommunikasjonsfolk – uavhengig av bransje. Organisert kronologisk etter...

Partienes slagord forenkler budskapet. Slagord kan bidra til å styrke partiets identitet, og vekke følelser. Et godt slagord forsterker partiets "merkevare" i politikken. Jeg har prøvd å samle de største partienes slagord for årets valg, og spør - fungerer de?

I de elleve årene jeg jobbet i Bærum kommune var samfunns- og byutviklingsdirektør Arthur Wøhni en nær og kjær kollega. Han har nå skrevet boken Fornebu – fra fly til by. Om historien bak Norges største byutviklingsprosjekt. Boka er lettlest og driver deg frem gjennom historien. Både prosessene som ble ledet av Hans Kristian Lingsom med...

Jeg har over lengre tid merket meg Aslam Ahsans nekrologer til de første arbeidsinnvandrerne som kom til Norge. Aftenposten 21. juni hadde en artikkel (brannmur) om ham og bakgrunnen for at han gjør det, med den talende tittelen: Han vil fortelle de tauses historie.

Debatten om kommunikasjonsrådgivere i offentlig sektor dukker opp jevnlig – ofte ledsaget av spørsmål som: Er det virkelig nødvendig med så mange? Er dette god bruk av skattepengene?

Nå, når NRK har besluttet at Tekst-TV skal bort for godt, står tilhengerne frem – en etter en. Jeg er en av dem.

FornebuStikka, som nå kommer ut for tredje år på rad, er utgitt av Fornebulandet Vel. I årets utgave løfter vi frem det som gjør dette området til et helt unikt sted å bo, jobbe og engasjere seg i. Den røde tråden er enkel: Vi bor her. Vi lever her. Vi jobber her.